het team

benieuwd waaruit het team van IKC Remigius bestaat? Ontdek het hier!

onze visie

lees meer over onze visie; “samen ontwikkelen voor een duurzame toekomst!”.

IKC-plan

heeft u interesse in ons visiedocument waarin wij uiteenzetten waar we voor staan? U leest het hier.

openingstijden

bekijk onze actuele openingstijden en eventuele afwijkende openingstijden en studiedagen.

Het team

Bij IKC Remigius werken we met een enthousiast en professioneel team van leerkrachten, pedagogisch medewerkers en ondersteunend personeel. Samen zorgen we voor een veilige, stimulerende omgeving waarin elk kind zich welkom voelt en kan groeien. Met passie, expertise en persoonlijke aandacht staan wij klaar om het beste uit uw kind te halen!

Managementteam

Docenten

Ilse Scholten

Ilse Scholten

docent groep 1-2c

Anouk Uffing-Visser

Anouk Uffing-Visser

docent groep 3a

Desiree Dekker

Desiree Dekker

docent groep 4a & coördinator ICT

Ilse Mugge

Ilse Mugge

docent groep 6a

Danny Klok

Danny Klok

docent groep 7a

Mark Derksen

Mark Derksen

docent groep 7-8

Lisette van Staa

Lisette van Staa

docent groep 1-2a

Claudia Hageman

Claudia Hageman

docent groep 1-2d & 6b

Noortje Verhaaf

Noortje Verhaaf

docent groep 3a

Majolica Visscher

Majolica Visscher

docent groep 4b

Dorette Janssen

Dorette Janssen

docent groep 6b

Linsey Wigman

Linsey Wigman

docent groep 4b

Anita den Balvert

Anita den Balvert

docent groep 1-2b

Shirley Verborg

Shirley Verborg

docent groep 1-2d

Tom Peltzer

Tom Peltzer

docent groep 3b

Maaike Teunissen

Maaike Teunissen

docent groep 5a & 5b

Esther van Tilborg

Esther van Tilborg

docent groep 7-8

Bente Zweers

Bente Zweers

docent groep 5b

Ingrid Peters

Ingrid Peters

docent groep 1-2b

Sandra Caerteling

Sandra Caerteling

docent groep 1-2c

Marije Karman

Marije Karman

docent groep 4a

Karin van Mook

Karin van Mook

docent groep 5a

Carmen Hakvoort

Carmen Hakvoort

docent groep 8b

Marieke Bluemer

Marieke Bluemer

docent groep 6b

Onderwijs-ondersteunend personeel

Per Theeuwes

Per Theeuwes

directeur

Floor Hesseling

Floor Hesseling

leerkrachtondersteuner

Astrid Basten

Astrid Basten

administratief medewerker

Joyce van Reem

Joyce van Reem

Interne begeleiding & coördinator onderbouw

Sabine de Groot

Sabine de Groot

onderwijsassistent

Angé Lenting

Angé Lenting

conciërge

Nynke Hollenga

Nynke Hollenga

Interne begeleiding & coördinator bovenbouw

Muriel Willemsen

Muriel Willemsen

leerkrachtondersteuner

Evita Broeksema

Evita Broeksema

onderwijsondersteuner

Iris Wienholts

Iris Wienholts

coordinator opvang

Hester de Bruin

Hester de Bruin

onderwijsassistent

Onze visie

“samen ontwikkelen voor en duurzame toekomst!”

Wij dragen er zorg voor dat elk kind gezien wordt en zich in een veilige omgeving optimaal kan ontwikkelen. Wij hechten waarde aan welbevinden, aandacht, betrokkenheid en respect. Bij het maken van beleidskeuzes, binnen ons IKC, staat het belang van het kind centraal.

Wij bieden een rijke leeromgeving waarbij we, naast het werken aan de kerndoelen van het primair onderwijs, inzetten op een brede oriëntatie voor onze kinderen. In nauwe samenwerking met de omgeving werken we aan het verder ontwikkelen van talenten en kwaliteiten, waarbij de kinderen leren om op een positieve en volwaardige manier deel uit te maken van onze maatschappij.

Visie

IKC-Remigius wil, als onderdeel van de omgeving van ieder kind, een veilige basis vormen; vanuit vertrouwen, aandacht en geduld zal dit leiden tot groei. Met deze basis worden kinderen extra gestimuleerd om verder tot ontwikkeling te komen. We zijn erop gericht om de aangeboren nieuwsgierigheid, omgevingsgerichtheid en open houding van kinderen aan te boren.

Missie

Wij dragen er zorg voor dat elk kind gezien wordt en zich in een veilige omgeving optimaal kan ontwikkelen. Wij hechten waarde aan welbevinden, aandacht, betrokkenheid en respect. Bij het maken van beleidskeuzes, binnen ons IKC, staat het belang van het kind centraal.
Wij bieden een rijke leeromgeving waarbij we, naast het werken aan de kerndoelen van het primair onderwijs, inzetten op een brede oriëntatie voor onze kinderen. In nauwe samenwerking met de omgeving werken we aan het verder ontwikkelen van talenten en kwaliteiten, waarbij de kinderen leren om op een positieve en volwaardige manier deel uit te maken van onze maatschappij.
Voorbeeldgedrag vinden wij belangrijk. We stimuleren het werken en gedrag door het positieve in het kind te benadrukken. We stimuleren gewenst gedrag waarbij ieder kind autonoom is en er mag zijn.

Onze kernwaarden

Emotionele veiligheid als basis om tot leren te komen

Emotionele veiligheid ontstaat in de relatie met anderen. Een kind heeft een veilige basis nodig van waaruit hij kan gaan ontdekken en een veilige haven om naar terug te keren wanneer dat nodig is. Ouders en leerkrachten vervullen samen deze rol. Intensief contact met ouders vinden wij daarom belangrijk. Betrokkenheid bij elkaar en bij de leerling is daarbij een voorwaarde. Aandacht is binnen onze school een belangrijk begrip; dit heeft te maken met wezenlijk contact maken en je verplaatsen in de ander. “We zien wie je bent en je merkt dat we in je geloven.” We nemen het kind serieus en willen het kind zien in al zijn facetten.

Betekenisvol leren in relatie tot de maatschappij

IKC-Remigius wil kinderen laten zien dat leren leuk is, en dat je er iets aan hebt. Wij maken daarom gebruik van betekenisvol leren; het doel is betekenisvolle leerstof aanreiken in een maatschappelijke, wetenschappelijke en wereldse context. Wij willen kinderen een uitdagende leeromgeving bieden, zodat zij vanuit een brede basiskennis als kritische wereldburgers tot hun eigen visie en keuzes kunnen komen. Wij vinden het belangrijk om kinderen niet alleen vanuit de theorie te betrekken bij de grotere wereld, maar hen deze ook te laten ervaren.

We willen kinderen leren met elkaar om te gaan, zonder hierbij hun eigenheid te verliezen. Het krijgen van inzicht in jezelf en in anderen vormt hiervoor een belangrijke basis. We leren kinderen hun eigen grenzen te herkennen en aan te geven. “Als het samen kan, doen we het niet alleen.”

We bieden leerlingen uitdagend onderwijs, waarbij de omgeving in de school gehaald wordt en kinderen op regelmatige basis naar buiten gaan.” Leren is leuk en kan overal.” De leeromgeving maken we inspirerend, boeiend en uitdagend.

 

Iedere leerkracht bepaald aan de hand van de informatie bekend over zijn leerlingen welke vorm van leren en studeren bij de leerling past. Iedere leerkracht boort hiermee alle talenten van zichzelf en van zijn leerlingen aan. Het kind heeft recht om zich in zijn eigen tempo te ontwikkelen en wij bieden de maximale ondersteuning.

Ons visieplan

Klik op de knop hier beneden om het visieplan met hierin de missie & visie van IKC Remigius te downloaden.

Openingstijden

Benieuwd naar de openingstijden van IKC Remigius? Klik op de knop hier beneden om deze te bekijken.

Stichting Innerwaard

Stichting Innerwaard is een stichting voor primair onderwijs. Onze organisatie bestaat uit 7 IKC’s (IKC staat voor Integraal Kindcentrum) en 1 basisschool in Duiven en Westervoort. Bij elkaar opgeteld overkoepelt Innerwaard ruim 2.000 leerlingen en 230 medewerkers.

Innerwaard is een waardengedreven organisatie. Onder onze paraplu bevinden zich katholiek, interconfessioneel en algemeen bijzonder onderwijs.

Website met ♥ gerealiseerd door